KlantenserviceT:+31 (0)516 423338

Werkdagen van 08.00 t/m 17.00 uur en
zaterdag van 08.30 tot 12.30 uur.

Mijn winkelwagen

U heeft niets in uw winkelwagen.

Dé beste webwinkel 2014 - Winnaar Thuiswinkel Awards

Klantenservice

Klantenservice Datona

Wij streven ernaar om u een zo optimaal mogelijke service te bieden. Op deze pagina geven wij antwoord op de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Indien het antwoord op uw vraag hier niet staat, neemt dan gerust contact met ons op.

Wij zijn bereikbaar via onderstaande gegevens:
Datona.nl
Turfsteker 49
8433 HT  Haulerwijk

Telefoon: +31 (0)516-423338
E-mail: klantenservice@datona.nl

KvK nummer: 01153896
BTW nummer: NL-820784199.B01

Veilig winkelen bij Datona.nl

Online winkelen is leuk en natuurlijk erg gemakkelijk, u hoeft de deur niet meer uit om producten te kopen. Het is dan wel van belang dat de producten die u wilt bestellen snel en goed beschermd worden bezorgd, dat uw persoonlijke gegevens veilig zijn en uw gegevens veilig worden opgeslagen en bewaard.

Veilig betalen via een beveiligde omgeving
Wij hanteren verschillende richtlijnen en hebben diverse acties ondernomen om winkelen bij Datona.nl zo veilig en gemakkelijk mogelijk te maken.

Bij Datona.nl kunt u producten binnen veertien dagen probleemloos terug kunt sturen en uw betalingen veilig worden gedaan. Datona.nl is uitgerust met een SSL certificaat, dit betekent dat uw gegevens worden opgeslagen in een beveiligde omgeving.

Betalingen aan Datona.nl verlopen via Icepay, een bedrijf dat betalingen in een beveiligde omgeving faciliteert. 

Levering en levertijd

Meestal worden producten die u op een werkdag vóór 17.00 uur bestelt de volgende dag geleverd. Bestelt u een product 's avonds of in het weekend, dan duurt het meestal een werkdag langer voordat we uw pakket verzenden.

Wij kunnen uw bestelling zo snel leveren omdat wij alle producten die op onze site staan op voorraad hebben.

Verzending Datona

Er zijn soms omstandigheden (overmacht) waardoor levering langer duurt. Is deze periode langer dan vijf werkdagen dan zullen wij altijd contact met u opnemen. Wilt u exact weten wanneer uw bestelling geleverd wordt, neem dan gerust contact met ons op.

Betaling

Bij ons kunt u op verschillende manieren betalen. Iedere betaalwijze heeft zijn eigen voordelen. Heeft u vragen over de voor u meest ideale betaalmethode of is er een andere manier waarop u wilt betalen, neem dan gerust contact met ons op.

iDeal
85% van de Nederlanders die online een bestelling plaatst, betaalt inmiddels met iDeal. Als u kiest voor iDeal wordt u direct naar de veilige omgeving van uw eigen bank geleid. Van hieruit kunt u de betaling direct voldoen, zoals u gewend bent met internetbankieren. Het grootste voordeel van iDeal is dat de betaling direct wordt voldaan en wij hiervan een melding ontvangen. Nadat deze melding bij ons is binnengekomen, gaan wij direct over tot levering van het product.

Creditcard
Het is mogelijk om bij ons via credticard te betalen (Mastercard / Visa Card / American Express) . Dit is een betaalwijze waarmee u direct kunt betalen en waarbij uw creditcardmaatschappij na een maand het bedrag bij u zal incasseren. Betalen met creditcard is bij ons volledig veilig omdat wij dit uitbesteden aan een gespecialiseerde provider. Ook wordt bij iedere betaling een controle uitgevoerd op mogelijke fraude. Zo heeft u geen zorgen achteraf.

Vooruitbetaling per bank
Wilt u liever niet met iDeal betalen, maar even wachten tot uw order bevestigd is en u de factuur heeft ontvangen? Dan is vooruitbetaling per bank een optie. Onder vermelding van uw bestelnummer kunt u de betaling aan ons voldoen zoals u gewend bent andere betalingen via internetbankieren te regelen. Uw bestelling wordt gereed gemaat voor transport en zodra wij uw betaling hebben ontvangen, zullen wij het door u bestelde product zo snel mogelijk naar u verzenden.

Let op: met een vooruitbetaling per bank kan het enkele dagen duren voordat wij uw betaling ontvangen terwijl dit met iDeal direct gaat. Dit heeft ook tot gevolg dat uw product(en) langer onderweg zijn en later geleverd worden. Met een vooruitbetaling per bank kan het dus aanzienlijk langer duren voor u uw bestelling ontvangt.

Rembours
Het is mogelijk om uw bestelling onder rembours te laten verzenden. Dit betekent dat u de betaling van uw bestelling contant voldoet aan het transportbedrijf. Voor een rembourszending brengen wij eenmalig € 7,50 in rekening. 

Paypal
Indien u houder bent  van een eigen Paypal account kunt u direct overboeken via uw Paypal account. Uw betaling wordt online geautoriseerd zodat u direct weet of deze wel of niet wordt goedgekeurd. 

Als u nog geen Paypal account heeft, dan kunt u zich registeren op www.paypal.nl

Bestelproces

Wij hebben geprobeerd om het bestelproces zo eenvoudig mogelijk te maken. U kunt u bestelling afronden nadat u bij een product of vanuit het winkelmandje op 'bestellen' heeft geklikt. U zult daarna een scherm zien waarin om uw persoonlijke gegevens en afleveradres wordt gevraagd. Deze gegevens gebruiken wij alleen om uw bestelling te kunnen afronden en verzenden. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Binnen het bestelproces wordt gevraagd of u zich wilt abonneren op de nieuwsbrief. Als u zich abonneert op onze nieuwsbrief ontvangt u van ons informatie over de nieuwste producten, aanbiedingen en unieke kortingscodes. Voor deze nieuwsbrief kunt u zich eenvoudig afmelden indien u deze niet langer wilt ontvangen.

Nadat u uw gegevens hebt ingevuld komt u in het scherm waar u de gewenste betaalwijze kunt selecteren. Na het afronden van de betaling zenden wij u een orderbevestiging toe en dragen wij zorg voor de verdere afhandeling van de bestelling.

Garantietermijn

Datona.nl biedt u een garantie conform de richtlijnen van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Klachten
Indien u een klacht heeft, dan dient u dit altijd vooraf kenbaar te maken aan Datona.nl door een reactie te sturen via e-mail: klantenservice@datona.nl of door een brief te sturen aan:

Datona.nl
Turfsteker 49
8433 HT  Haulerwijk

Vermeld duidelijk de klacht en de eventuele oorzaak van de klacht. Schade? Stuur altijd het factuurnummer en foto's mee van de schade. Schades dienen direct te worden gemeld.

Wij vragen u om in de e-mail of brief zo duidelijk mogelijk de aard van de klacht te omschrijven en foto's te maken van schade die is toe te wijzen aan een verkeerde levering. Vermeld ook altijd het nummer van uw bestelling en uw contactgegevens. Datona.nl zal uiterlijk binnen vijf werkdagen reageren of contact met u opnemen om de klacht te bespreken en af te handelen.

Onder de volgende omstandigheden is een product uitgesloten van garantie:
Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.

Onder de volgende omstandigheden zal het retour gestuurde product niet voor garantie in aanmerking komen:
Een product dat zonder enige kennisgeving vooraf retour wordt gestuurd.

Alle overige klachten komen in aanmerking voor de garantieregeling. U bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen van het product aanDatona.nl. Datona.nl streeft er naar om altijd in samenwerking met u tot een oplossing te komen.

Klachtenafhandeling
U ontvangt altijd van ons een ontvangstbevestiging dat wij uw bericht hebben ontvangen. Wij vragen u om in de e-mail of brief zo duidelijk mogelijk de aard van de klacht te omschrijven en eventueel foto's te maken van schade die is toe te wijzen aan een verkeerde levering. Vermeld ook altijd het nummer van de bestelling en uw contactgegevens.

Wij reageren uiterlijk binnen vijf werkdagen via e-mail of we nemen telefonisch contact met u op om de klacht te bespreken en af te handelen.

Bestellen vanuit België?

Wilt u een product laten bezorgen in België? Dat kan. Graag versturen wij uw bestelling naar België. Alle artikelen worden gratis geleverd in heel België.