Vragen? +31 (0)516 423338

Op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur
en zaterdag van 8:30 tot 12:30 uur

Mijn winkelwagen

U heeft niets in uw winkelwagen.

Dé beste webwinkel 2014 - Winnaar Thuiswinkel Awards

Retour sturen van een product

Voldoet een product niet aan uw verwachtingen?

Bij het kopen op afstand heeft u als klant van Datona.nl het recht op een zichttermijn van 30 dagen, na ontvangst van de bestelling. Dit betekent dat u een product zonder opgaaf van reden mag terugsturen. Het product dient wel in de originele verpakking te worden geretourneerd, indien redelijkerwijs mogelijk. 

Wij adviseren de verzenddoos en de originele verpakking altijd zorgvuldig open te maken, zodat u deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. Ook producten die u in de winkel koopt, mag u binnen 30 dagen ruilen.

Online kopen = 30 dagen zichttermijn

Voor bestellingen die u via internet doet, geldt de Wet Kopen op Afstand. Tijdens deze 30 dagen mag u het product bekijken en proberen, zoals u dat ook in onze fysieke winkel zou kunnen doen. Een heftafel, een mobiele straler of een doppenset e.d. mag bekeken worden en mag in zekere mate in gebruik worden genomen. Een momentsleutel mag uit de verpakking worden genomen, maar u mag er niet uw banden mee hebben gewisseld. 

Wilt een product binnen 30 dagen retour sturen? Dan vragen we u om hiervoor het retourformulier in te vullen. U ontvangt binnen één werkdag een e-mail met hierin de instructies voor het retourzenden van het product. Het is helaas niet mogelijk de bestelling bij de chauffeur om te ruilen of mee terug te geven. Wij vertellen u hoe u het beste uw bestelling retour kunt sturen. Als u een product retour heeft gestuurd en het blijkt dat u recht heeft op teruggave van het volledige aankoopbedrag, dan ontvangt u het bedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op het bij ons bekende rekeningnummer. 

Wij adviseren u om een bewijs van retourzenden te vragen bij PostNL, GLS of Parts Express.

Een verkeerd of beschadigd product geleverd? 

Het kan voorkomen dat een van de producten, ondanks onze zorg voor de producten, schade oploopt door bijvoorbeeld de levering. Is een product beschadigd dan willen we u vragen om het retourformulier in te vullen en een foto van het beschadigde product toe te voegen aan het formulier. Wij raden aan om bij ontvangst van uw besteling de juistheid en staat van de geleverde producten te controleren. Ook als u niet het juiste product ontvangen heeft, vragen we u op het retourformulier in te vullen. 

Als u een product retour heeft gestuurd en het blijkt dat u recht heeft op teruggave van het volledige aankoopbedrag en de verzendkosten voor de heenzending, dan ontvangt u het bedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op het bij ons bekende rekeningnummer. 

Kan ik een product retour brengen in de winkel?

U kunt een online gekocht product ook terugbrengen of retourneren bij onze winkel in Haulerwijk.