Vragen? +31 (0)516 423338

Op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur
en zaterdag van 8:30 tot 12:30 uur

Mijn winkelwagen

U heeft niets in uw winkelwagen.

Dé beste webwinkel 2014 - Winnaar Thuiswinkel Awards

Retour sturen van een product

Voldoet een product niet aan uw verwachtingen?

Bij het kopen op afstand heeft u als klant van Datona.nl het recht op een zichttermijn van 60 dagen, na ontvangst van de bestelling. Dit betekent dat u een product zonder opgaaf van reden mag terugsturen. Het product dient wel in de originele verpakking te worden geretourneerd, indien redelijkerwijs mogelijk. 

Wij adviseren de verzenddoos en de originele verpakking altijd zorgvuldig open te maken, zodat u deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. Ook producten die u in de winkel koopt, mag u binnen 60 dagen ruilen.

Online kopen = 60 dagen zichttermijn

Voor bestellingen die u via internet doet, geldt de Wet Kopen op Afstand. Tijdens deze 60 dagen mag u het product bekijken en proberen, zoals u dat ook in onze fysieke winkel zou kunnen doen. Een heftafel, een mobiele straler of een doppenset e.d. mag bekeken worden en mag in zekere mate in gebruik worden genomen. Een momentsleutel mag uit de verpakking worden genomen, maar u mag er niet uw banden mee hebben gewisseld. 

We bieden u de mogelijkheid om een product binnen 60 dagen, zonder opgaaf van redenen, gratis retour te sturen. Wilt u een product binnen 60 dagen gratis retour sturen? Dan vragen we u om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice via telefoon 0516 423338 of e-mail klantenservice@datona.nl. 

U ontvangt dan binnen één werkdag, na het verzoek, een e-mail met hierin de instructies voor het gratis retourzenden van het product. Download vervolgens het formulier voor herroeping, retourneren en/of ruilen, print het uit, vul het formulier in en voeg dit toe aan het pakket dat u retourneert. Vergeet niet het ordernummer in te vullen. Het is helaas niet mogelijk de bestelling bij de chauffeur om te ruilen of mee terug te geven. Wij vertellen u hoe u het beste uw bestelling retour kunt sturen. Als u een product retour heeft gestuurd en het blijkt dat u recht heeft op teruggave van het volledige aankoopbedrag, dan ontvangt u het bedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op het bij ons bekende rekeningnummer. 

Wij adviseren u om een bewijs van retourzenden te vragen bij PostNL, GLS of Parts Express.

Een verkeerd of beschadigd product geleverd? 

Het kan voorkomen dat een van de producten, ondanks onze zorg voor de producten, schade oploopt door bijvoorbeeld de levering. Is een product beschadigd dan willen we u vragen om zo snel mogelijk contact op te nemen via telefoon 0516 423338 of e-mail klantenservice@datona.nl. Wij raden aan om bij ontvangst van uw bestelling de juistheid en staat van de geleverde producten te controleren. Ook als u niet het juiste product ontvangen heeft, vragen we u op contact op te nemen.

Als u een product retour heeft gestuurd en het blijkt dat u recht heeft op teruggave van het volledige aankoopbedrag en de verzendkosten voor de heenzending, dan ontvangt u het bedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op het bij ons bekende rekeningnummer. 

Kan ik een product retour brengen in de winkel?

U kunt een online gekocht product ook terugbrengen of retourneren bij onze winkel in Haulerwijk.