-
Betalen zoals je wilt, vooraf en achteraf
-
Voor 20.00 besteld, morgen gratis bezorgd
-
Gratis retourneren binnen 180 dagen
-
Betalen zoals je wilt, vooraf en achteraf
Toegevoegd aan winkelwagen
Crosslift voor motor - Zwart
✓ Sleutel op een comfortabele manier en voorkom rugklachten
✓ Geschikt voor vrijwel alle crossmotoren
✓ Er wordt een rubberen mat meegeleverd
-
Betalen zoals je wilt, vooraf en achteraf
-
Gratis thuisbezorgd
-
Voor 20.00 besteld, morgen in huis
-
Gratis retourneren binnen 180 dagen *
-
2 jaar volledige garantie
Specificaties
Voor- en nadelen
- Met behulp van voetbediening kun je de crosslift eenvoudig bedienen
- Geschikt voor crossmotoren van merken als KTM, Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki en Husqvarna
- De crosslift voor motoren heeft een maximaal draagvermogen van 135 kg
- De crosslift wordt geleverd met beschermmat
Omschrijving: Crosslift voor motor - Zwart
Deze crosslift is speciaal ontworpen voor echte crossliefhebbers. De crosslift is geschikt voor vrijwel alle crossmotoren. Het doet er niet toe of je een crossmotor van KTM, Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki, Husqvarna of een ander merk hebt. Dankzij de neutrale zwarte kleur en het universele ontwerp past deze crosslift bij iedere crossmotor. De verstelbare crosslift maakt het sleutelen aan je motor eenvoudig en comfortabel. Je bepaalt zelf de hoogte waardoor je overal goed bij kunt en geen last van lichamelijke ongemakken zult krijgen. Kortom, deze crosslift is onmisbaar voor iedere bezitter van een crossmotor die zelf aan zijn of haar motor wil sleutelen!
De aluminium bovenplaat van de motor crosslift is voorzien van een antislipprofiel. Er wordt een rubberen mat meegeleverd waarmee wordt voorkomen dat de onderkant van je crossmotor beschadigd raakt. Ook zal de rubberen mat voor extra veel grip zorgen. Daarnaast zijn er twee bevestigingsveren op de crosslift aangebracht waarmee je de crossmotor vast kunt zetten. Het vastzetten van je crosser met deze bevestigingsveren zal voor nog meer stabiliteit zorgen waardoor je zorgeloos kunt sleutelen.
Je kunt de crossmotorlift voor relatief lichte motoren gebruiken. De maximale draagcapaciteit van de schaarlift bedraagt 135 kg. Het liften van crossmotoren is dus geen enkel probleem. Zelf heeft de crosslift een gewicht van 33 kg. Dankzij het lichte gewicht en het compacte formaat kun je de schaarlift eenvoudig meenemen naar de cross. Stel de lift op de laagste stand in voordat je op pad gaat.
Het is erg eenvoudig om deze crossmotorlift van Datona te gebruiken. Door het handige hydraulische systeem kun je de lift eenvoudig omhoog en omlaag bewegen. Met behulp van voetbediening breng je de schaarlift naar de gewenste hoogte. Nadat de crossmotorlift de gewenste hoogte heeft bereikt, kun je de schaarlift door middel van een borgpen vergrendelen. Vervolgens kun je op een veilige en verantwoorde manier aan je crossmotor werken.
Dankzij de maximale hoogte van 90 centimeter kun je zeer comfortabel aan je motor sleutelen. De minimale hoogte van de schaarlift bedraagt 35 centimeter. Het plateau heeft een grootte van 36 bij 41 centimeter en biedt voldoende ruimte voor het plaatsen van je crossmotor. Het is eventueel ook mogelijk om de crosslift voor het liften van andere werkstukken te gebruiken.
Specificaties

Meer weten over dit product?
Stel je vraag aan onze product specialisten, we helpen je graag.
Rintje laat 't zien
Foto's van klanten

Beoordelingen
5 Beoordelingen
Op basis van 169 beoordelingen
Schrijf een beoordeling en win een cadeaubon t.w.v. € 50,-
Elke maand belonen we de beste productbeoordeling met een gereedschapsbon van € 50,- en eeuwige roem.

De lift had ik besteld samen met de rubberen mat zodat ik zeker wist dat het frame van de motor niet zou beschadigen.
Uitpakken:
Bij het uitpakken van de lift was ik positief verrast met het feit dat het geen bouwpakket was. Het enige wat erop geschroefd hoeft te worden is het pedaaltje om de lift omhoog te pompen. Het pedaaltje om de lift te laten zakken was al netjes gemonteerd. Ook de veren om de motor vast te maken op de lift waren reeds geïnstalleerd. De scharen zijn netjes geel verzinkt, waardoor dit niet zal roesten. De overige delen zijn zwart gespoten.
Gebruik:
Nadat de lift was uitgepakt, moest er natuurlijk een motor op. In mijn geval een KTM EXC 500 uit 2013. Zoals reeds in de omschrijving stond moest de motor een beetje opgetild worden. Dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik ervoor gekozen heb om het rubberen matje erop te leggen. Het vastmaken van de veren aan de voetstappen gaat super eenvoudig. Ik was een beetje bang dat er veel kracht gezet zou moeten worden om de veren te bevestigen, dit was totaal niet het geval.
Op de plaat waar de motor op staat is een uitsparing gemaakt zodat je bijv. Olie kan aflaten. Omdat de lift echter compact gebouwd is paste bij mij een olie opvangbak niet direct onder de plaat waar de motor op staat. Een trechter met bijv. een slangetje werkt echter ook.
Het verplaatsen van de lift kan alleen door de lift op te tillen. De lift weegt 30 KG, dus je moet wel een beetje kracht gebruiken. Omdat ik de motor wil afspuiten als die op de lift staat, zal ik elke keer de lift naar buiten moeten dragen. Een paar wielen onder de lift zou een punt ter verbetering voor de mobiliteit zijn.
Omhoog pompen:
Middels een hydraulische pomp kan de lift eenvoudig omhoog gezet worden. Je pompt de lift omhoog door pompend het grote pedaal in te drukken. De motor gaat vloeiend omhoog als je geleidelijk pompt, waardoor de motor rustig op de lift blijft staan. Het voordeel voor mij van dit systeem is dat je niet afhankelijk van bijv. Stroom bent zoals bij een elektrisch systeem. Bij OTR ritten heb je namelijk niet zomaar altijd stroom bij de hand.
Als de lift eenmaal op hoogte is kan doormiddel van een meegeleverde staaf de lift geblokkeerd te worden. De staaf wordt door één van de gaten geschoven. De staaf is net zoals de scharen netjes geel verzinkt. Wat mij hier echter bij opviel was dat er een gaatje in de staaf was geboord om een splitpen te plaatsen zodat de staaf er niet uit kon schieten, die was er echter niet bijgeleverd.
Om de motor omlaag te brengen, hoef je maar het kleinere pedaaltje in te drukken, waardoor de lift geleidelijk naar beneden gaat.
Samenvatting:
Een mooie lift voor een scherpe prijs. Vanwege het verzinken van de metalen delen, zal de lift waarschijnlijk niet snel roesten. Het gat in de plaat waar de motor op staat is erg handig voor bijv. Het aflaten van olie. Door de veren vast te maken aan de steps staat de motor stevig. Het plaatsen van een olie opvangbak onder het gat is wat lastiger. Als er wielen op geplaatst waren, zou de lift eenvoudiger te verplaatsen zijn.
op wielplaat gemonteerd met 2handvaten op de plank
en alles perfekt voor gebruik
Vragen en antwoorden
-
JIk heb een cross lift DT-57202-2. Hij is al een paar jaar oud. Nu heeft de pomp het begeven. Is deze los te bestellen? Mvg Jacky Vliegen.1 jaar geleden gevraagd door Jacky VliegenGoedemiddag Jacky, De hydraulische pomp is los bij ons te bestellen met artikelnummer: 355 Indien u hierover nog andere vragen heeft dan hoor ik dit graag!

Crosslift voor motor - Zwart
-
Betalen zoals je wilt, vooraf en achteraf
-
Voor 20.00 besteld, morgen gratis bezorgd
-
Gratis retourneren binnen 180 dagen
-
Betalen zoals je wilt, vooraf en achteraf