Wij ruimen op!
t.w.v. 20%
Met de kortingscode SALE20 ontvang je 20% korting op alles! Met de kortingscode SALE20 ontvang je 20% korting op alles!
Mijn account Inloggen
  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf
  • Voor 19.00 besteld, morgen gratis bezorgd
  • Gratis retourneren binnen 180 dagen
  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf
Klantenservice

Retourneren en ruilen

Hoe kan ik een product retourneren?

Ben je niet helemaal tevreden over je product? Bij Datona kun je je bestelling altijd gratis terugsturen.

Vul eerst het online retourformulier in of neem contact op met de klantenservice. Zodra we het retourformulier ontvangen hebben sturen we je binnen één werkdag een mail met instructies.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kunt je product terugsturen binnen 180 dagen na levering. Dit is een uitzonderlijk lange zichttermijn omdat we het belangrijk vinden dat je een product eerst goed kunt bekijken. Binnen die 180 dagen kun je het product zonder opgaaf van reden terugsturen. Je kunt dan met het retourformulier aan ons laten weten dat je afziet van de koop. Zodra we dat formulier hebben ontvangen heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Heb je het product dusdanig gebruikt waardoor er waardevermindering is opgetreden tijdens de zichttermijn van 180 dagen, dan kan het zijn dat je niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering die het gevolg is van het gebruik van de goederen. Dat betekent dat je niet aansprakelijk bent voor enige waardevermindering die onvermijdelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Twijfel je of je het product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.

Worden er retourkosten in rekening gebracht?

Nee, retourneren is gratis.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Je kunt het product terugsturen of zelf terugbrengen naar onze winkel aan de Turfsteker 49 in Haulerwijk.

Wat als ik mijn verzendlabel niet kan uitprinten?

Lukt het niet om het verzendlabel te printen, mail ‘m dan naar klantenservice@datona.nl en neem even contact op met de klantenservice.

Wat zijn de uitzonderingen op het retourneren?

We geven je graag ruim de tijd om te bepalen of je het product wilt houden of niet. Je hebt daarom een zichttermijn van 180 dagen. Na 180 dagen kun je het product niet meer terugsturen.

Ook is het belangrijk dat het product ongebruikt wordt teruggestuurd. Heb je het product dusdanig gebruikt waardoor er waardevermindering is opgetreden dan kan het zijn dat je niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgt.

Waar vind ik de status van mijn retourzending?

Zodra je retourzending door ons verwerkt is krijg je bericht van ons. Je kunt hier geen status van raadplegen. Heb je nog vragen over je retourzending? Neem dan contact op met de klantenservice.

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

Nadat je het retourformulier aan ons hebt opgestuurd, ontvang je van ons een retourlabel en een mail met instructies hoe je het product aan ons kunt terugsturen.

Verpak het product in elk geval zoveel mogelijk in de originele verpakking. Lukt dat niet, zorg dan wel dat het product stevig en veilig is ingepakt. Vergeet niet het retourlabel te gebruiken. Zonder het label moet je de retourkosten zelf betalen.

Kan ik mijn product ook in de winkel retourneren?

Ja, dat kan. Je vindt ons aan de Turfsteker 49 in Haulerwijk.

Hoelang duurt het voordat het aankoop bedrag is teruggestort?

Je aankoopbedrag storten we zo snel mogelijk terug: gemiddeld binnen 3 werkdagen en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop.

We betalen je terug via dezelfde betaalmethode als waarmee je de betaling hebt gedaan. Zodra we het retourformulier hebben ontvangen zetten we de terugbetaling in gang. We mogen wel wachten met de terugbetaling totdat we het product hebben teruggekregen of totdat er is aangetoond dat het product naar ons is verzonden.

Kan ik een product retourneren na het retourtermijn?

Je kunt een product na 180 dagen niet meer retourneren. Ben je toch niet (meer) tevreden over je aankoop? Neem even contact op met onze klantenservice. Dan komen we er samen wel uit.

Wat kan ik doen als ik een foutief artikel heb ontvangen?

Wat vervelend dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dat willen we zo snel mogelijk oplossen.

Je kunt het product natuurlijk gratis aan ons terugsturen. Vul eerst het online retourformulier in. Je kunt daarin aangeven dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen en dat je graag een nieuwe exemplaar wilt ontvangen. Je ontvangt dat binnen één werkdag een mail met instructies hoe je het naar ons terug kunt sturen. We sturen je zo spoedig mogelijk het juiste artikel alsnog naar je toe.