BTW vrije dagen
t.w.v. 21%
Met de kortingscode WEGBTW ontvang je 21% korting op alles! Met de kortingscode WEGBTW ontvang je 21% korting op alles!
Mijn account Inloggen
  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf
  • Voor 19.00 besteld, morgen gratis bezorgd
  • Gratis retourneren binnen 180 dagen
  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf
paddockstand-motogp

Welke paddockstand heb ik nodig?

Ben je op zoek naar een paddockstand voor jouw motor? Weet je niet welke paddockstand nodig is? En of de paddockstand wel onder jouw motorfiets past? Het zoeken naar een geschikte paddockstand voor jouw motor is soms een lastig klus. Veel motorrijders weten vaak niet of een paddockstand past onder hun motorfiets en of de motor stevig staat.

Er zijn een aantal belangrijk punten waar je op moet letten bij het kopen van een goede paddockstand.

Paddockstand voor het achterwiel of voorwiel?

Allereerst is het van belang om te weten of de paddockstand wordt gebruikt voor het voorwiel of het achterwiel. De meeste paddockstands voor het voorwiel hebben een cilinder die in het balhoofd wordt geplaatst van de stuurophanging. Er zijn paddockstands verkrijgbaar die zowel voor het voorwiel als het achterwiel te gebruiken zijn. Deze paddockstands zijn gemakkelijk te voorzien van extra adaptors en steunen. Om het gewicht van de motor aan zowel de voorkant als de achterkant te kunnen dragen, zijn deze paddockstands vaak extra sterk gemaakt. Een paddockstand die geschikt is voor zowel het voorwiel als het achterwiel is ideaal tijdens het wisselen van motorbanden of als je de velgen gaat reinigen.

Paddockstand achterwiel

Als je een paddockstand voor het achterwiel zoekt, is het goed om te weten of jouw motor de mogelijkheid heeft om gebruik te maken van bobbins. De meeste nieuwe motoren hebben de mogelijkheid om bobbins te plaatsen. Bobbins zijn steuntjes waaraan je de motorfiets hangt in een paddockstand. Met bobbins staat jouw motorfiets veilig en stevig in een paddockstand. De bobbins draai je in de achterbrug van jouw motor, vervolgens rust de motor hierop als je hem in de paddockstand plaatst. De meeste nieuwe motoren van Yamaha en Ducati hebben een opname mogelijkheid. Let hier dus op bij de aanschaf van een paddockstand. De bobbins zijn er in verschillende maten: m6, m8, m10. Deze bobbins hebben schroefdraad waarmee je ze eenvoudig in de achterbrug draait. Bekijk ook onze uitleg over Bobbins

Beschikt jouw motor over bobbins? Kies dan voor een paddockstand met haken. Deze haken worden ook wel een adaptor set genoemd. Deze adaptors plaatst je in verschillende standen in de paddockstand, zodat je zelf de breedte van de paddockstandstand kunt kiezen. De meeste paddockstands zijn in breedte verstelbaar met de adaptors. Deze hebben verschillende standen. Houd rekening met de breedte van jouw achterbrug en kies vervolgens de juiste paddockstand. Heb je een ouder type motor? Of niet de mogelijkheid om bobbins te plaatsen? Maak dan gebruik van platte haken of een adaptorset met dubbele oplegging. De achterbrug van de motor rust in de paddockstand op deze adaptors. Het voordeel van de platte haken, is de hoge belastbaarheid.

Paddockstand voor het voorwiel

Zoek je een paddockstand voor het voorwiel van uw motor? Het voorwiel van jouw motor is op meerdere manier omhoog te tillen. De meeste motorrijders maken gebruik van een paddockstand met een extra adaptorset. Deze adaptors hebben een conische vorm, zijn in breedte in te stellen en passen in de de openingen aan de onderkant van de voorvork. Het plaatsen van jouw motor op deze conische adaptors vraagt wel wat handigheid. De motor rust op deze adaptors. Daarnaast zijn er speciale opvuladaptors die passen in het balhoofd van een motor. Je tilt de motor met deze adaptors via het balhoofd omhoog. Met deze adaptors staat jouw motor muurvast.

Universele paddockstand

Ben je niet zeker of jouw motor past in de paddockstand? Weet je niet zeker of jouw motor de mogelijkheid heeft voor bobbins? Kies dan een universele adaptor. Bij 98% van alle type motors past een universele paddockstand. Of je nu een Yamaha, een Ducati of een Honda hebt. De adaptors zijn in verschillende breedtes te plaatsen en de paddockstands zijn extra stevig om ook de zware motoren te dragen.